Prawidłowa organizacja imprezy weselnej to zadanie bardzo wymagające. Przede wszystkim w zakresie organizacyjnym, bowiem w trakcie działań, trzeba będzie mieć na względzie wiele istotnych aspektów, które razem będą składać się w jedną całość i przekładać na jakość organizowanej przez nas imprezy weselnej. Przede wszystkim musimy tutaj pamiętać, iż najważniejszymi kwestiami będzie znalezienie odpowiedniego lokalu, spełniającego nasze wymagania, zagwarantowanie oprawy muzycznej na wysokim poziomie i zapewnienie wszystkim gościom odpowiedniego wyżywienia. Pozostałe kwestie w zasadzie pomału będą rozwiązywane na bieżąco, pod wpływem ich pojawiania się.
Wynajem lokalu na imprezę weselną.
Tak jak już wspomnieliśmy we wstępie, kwestią zdecydowanie najważniejszą jeśli chodzi o organizację imprezy weselnej, będzie znalezienie odpowiedniego lokalu. Nie jest to wcale takie proste bowiem lokal musi spełniać pewne wymagania w tym zakresie. Najważniejsze wymagania, jakie lokal powinien spełniać przedstawia poniższa lista.
- Lokal powinien dysponować wolnym terminem w terminie ustalonego przez nas ślubu – NAJWAŻNIEJSZE – wiele lokali posiada bardzo napięty grafik a terminy rezerwacji sięgają na rok a czasem nawet więcej do przodu.
- Lokal powinien dysponować odpowiednią ilością miejsc, aby pomieścić wszystkich, zaproszonych przez nas gości.
- Lokal powinien dysponować wystarczająco pojemną salą taneczną oraz dodatkowym, wydzielonym miejscem, na którym będzie mógł rozstawić się DJ na wesele Bielsko, bądź też zespół muzyczny.
- Dobrze jest, aby lokal posiadał własne zaplecze gastronomiczne.
Są to podstawowe wytyczne w kwestii wyboru lokalu, na które musimy koniecznie zwrócić uwagę. W przeciwnym razie po prostu nie uda nam się znaleźć odpowiedniego.
Kolejność czynności organizacyjnych.
Tak jak w każdym innym przypadku, tak tez i tutaj koniecznością będzie podejmowanie poszczególnych działań w określony sposób i w określonej kolejności. Jest to istotne, bowiem wszystkie kwestie organizacyjne muszą przebiegać w konkretnej i z góry ustalonej kolejności, gdyż kolejne decyzje będą często podyktowane poprzednimi. Kolejność podejmownia działań w tym zakresie będzie wyglądać następująco:
- Znalezienie odpowiedniego lokalu i rezerwacja terminu
- Znalezienie odpowiedniego zespołu muzycznego lub DJ na wesele w Rybniku i Katowicach, dysponującego wolnym terminem w dniu imprezy.
- Ustalenie menu z lokalem (jeśli posiada zaplecze gastronomiczne, a jeśli nie to z usługodawcą cateringowym)
- Ustalenie repertuaru na czas imprezy weselnej (pierwszy utwór itp.)
- Ustalenie wszystkich zabaw i atrakcji weselnych (oczepiny itp.)
Jeśli nasze działania będziemy podejmować w takiej kolejności, z całą pewnością nie będziemy mieć trudności ze zorganizowaniem dobrej imprezy weselnej. Pozostanie nam jedynie opłacić wszystkie usługi i wyczekiwać tego upragnionego dnia, aby wszystko mieć jak najszybciej z głowy i wybrać się w jeszcze bardziej wymarzoną podróż poślubną.