Zalety wykorzystywania kampanii ulotkowych

adresowa dystrybucja ulotek reklamowychRozdawanie ulotek reklamowych, bądź też roznoszenie ich bezpośrednio do domów potencjalnych klientów, wydawać by się mogło mało skuteczną formą promocji, niemniej jednak okazuje się, iż jest wręcz przeciwnie. Kampanie ulotkowe święcą triumfy na wielu płaszczyznach promocji, wobec czego też grzechem byłoby nie wykorzystać możliwości jakie przed nami stawiają tego rodzaju działania i nie wypromować swoich usług oraz produktów jeszcze lepiej. Jednym słowem warto przyjrzeć się wszystkim zaletom jakimi mogą się akcje ulotkowe poszczycić, aby wybrać taką formę kampanii, która w naszym przypadku będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.

Dystrybucja adresowa

Jest to forma dystrybucji ulotek opierająca się o dostarczanie treści reklamowych do wytypowanych wcześniej klientów, których dane teleadresowe znajdują się w posiadaniu bądź to podmiotu zlecającego wykonanie kampanii, bądź też firmy realizującej kampanię. Z reguły są to obecni już klienci konkretnej firmy, do których teraz adresowana jest reklama zawierająca istotne treści na temat nowych produktów, promocji oraz ofert specjalnych. Tego typu dystrybucja adresowa ulotek odnosi największy sukces właśnie w przypadku stałych klientów, którym chcemy przedstawić doskonałą dla nich ofertę, dzięki skorzystaniu z której będą mogli zaoszczędzić, my zaś zyskamy bardziej zadowolonego klienta, a jednocześnie dodatkowe zyski płynące ze sprzedaży. Warto tutaj także pamiętać o tym, iż w przypadku adresowej dystrybucji ulotek, musimy mieć pewność iż adresaci reklamy wyrazili chęć na otrzymywanie materiałów reklamowych, bowiem w przeciwnym razie będą nas czekać nieprzyjemne konsekwencje.

Dystrybucja bezadresowa

Ten rodzaj kampanii ulotkowych raczej skierowany jest dla firm świadczących usługi dość ogólne, sprzedających towary także raczej codziennego użytku bowiem w przypadku kiedy towar lub usługa jest adresowana do wąskiej grupy odbiorców, bezadresowy kolportaż ulotek pozbawiony jest jakiegokolwiek sensu. W tym przypadku dystrybucja ulotek realizowana jest w oparciu o konkretne tereny działania. Ulotki rozdawane są na ulicach miast, bazarach, w domach handlowych, hipermarketach, a w końcu dostarczane nawet pod same drzwi klienta. Bardzo często z tego rodzaju kampanii korzystają na przykład lokalne markety, które za pośrednictwem ulotek reklamowych przedstawiają klientom swoją nową ofertę na najbliższy czas.

Podsumowanie

Można więc powiedzieć, iż obydwie formy kampanii ulotkowych mają dość sporo zalet, które warto wykorzystać w odpowiednich warunkach. Kluczem do sukcesu jest tutaj jednak umiejętne przygotowanie samej ulotki, zawartej w niej treści, oraz staranne wytypowanie metody działania, aby skuteczność kampanii stała na maksymalnie wysokim poziomie.

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page