Wiosenne odchudzanie

odchudzaniePo długiej i mroźniej zimie w końcu pojawiła się długo wyczekiwana wiosna. Znacznie wyższe temperatury pozwoliły nam na zrzucenie ciepłych płaszczy czy swetrów i w dalszym ciągu czekamy na pojawienie się słonecznego lata. Jednak po zimie zostaje nam również znacznie poważniejszy problem. Wiele osób przez zimę nabiera dodatkowych zbędnych kilogramów, których niestety później ciężko się pozbyć.

W szczególności dotyczy to kobiet, które chcą być zadbane i zgrabnie wyglądać w ubraniach z najnowszej, wiosennej kolekcji. Dlatego też to właśnie kobiety najczęściej odwiedzają salony kosmetyczne, siłownie, basen czy salony fitness w celu zrzucenia nagromadzonego tłuszczu w organizmie przez zimę. Również i producenci suplementów diety nie siedzą bezczynnie. Wraz z przyjściem wiosny jesteśmy bombardowani reklamami we wszystkich możliwych mediach o tym że powstały nowe tabletki, które ułatwią nam spalanie tłuszczu i że każda apteka ma je  w swojej ofercie. Dodatkowo często wiosną testujemy wszystkie możliwe diety, które mają pomóc w procesie odchudzania.

Jednak kiedy wiosna zagląda nam już przez okno okazuje się że jest za późno na zrzucanie zbędnych kilogramów, które nabyliśmy w zimie. Odchudzanie w takim wypadku najlepiej rozpocząć już w styczniu. Jeżeli zainwestujemy w mały przyrząd do ćwiczeń, np. skakankę szybko będziemy mogli zauważyć pierwsze efekty. Kolejnym krokiem może być zbilansowana dieta czyli taka która będzie dopasowana do naszego trybu życia. Oczywiście osoby które pracują fizycznie potrzebują znacznie większe zapotrzebowanie kaloryczne niż ci którzy cały dzień spędzają przy komputerze. Dodatkowo planowane posiłki powinniśmy podzielić na 5 małych i sycących porcji, dzięki temu przez znacznie dłuższy czas nie poczujemy głodu.

Co w takim razie jeść by nasz organizm za szybko nie domagał się dodatkowego jedzenia. Często w poradnikach można spotkać się z tym że należy spożywać owoce. Jednak jak się okazuje na niektóre trzeba uważać ponieważ zawierają duże ilości cukrów a są nimi winogrona i banany. Najlepiej w czasie odchudzania spożywać warzywa, które są najbardziej sycące a także pić dużo niegazowanej wody mineralnej. Dzięki temu sztucznie wypełniamy swój żołądek  i możemy dzięki temu spożyć o wiele mniej posiłków.

Niestety w Polsce już połowa osób posiada nadwagę lub jest otyła. Głównym powodem jest to że mamy nieograniczony dostęp do jedzenia a brak nam aktywności fizycznej. Coraz więcej osób pracuje tylko i wyłącznie za biurkiem a jedynym ich ruchem jest spacer po kawę lub herbatę. Dodatkowo wiele osób przemieszcza się tylko i wyłącznie za pomocą samochodu, a nawet krótki spacer pozytywnie wpływa na nasz organizm. Dlatego też o zgrabną sylwetkę i prawidłowe odżywianie powinniśmy dbać nie tylko wiosną ale i przez całe swoje życie by  jak najdłużej utrzymać swój organizm w dobrej formie przez wiele lat.

Artykuł z kategorii Dieta
Tagi artykułu: , , , , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page