Tłuszcze w maśle orzechowym

Można tu i ówdzie usłyszeć, że masło orzechowe może dla nas być wyłącznie źródłem tłuszczów i tak naprawdę nie mamy z jego spożywania żadnych innych korzyści. Czy jednak tak jest naprawdę, czy też może mówimy w tym miejscu o jakimś micie niemającym wiele, a nawet nic wspólnego z rzeczywistością? Okazuje się, że masło orzechowe to nie tylko tłuszcze i co więcej, nawet jeśli wskażemy na owo masło orzechowe jako na źródło tłuszczów, to są one bardzo pozytywne dla naszego zdrowia i dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Wartościowe tłuszcze

Możemy bowiem mówić o tłuszczach nienasyconych, a więc tych jak najbardziej pozytywnych. To jednakże nie o tłuszcze tutaj chodzi, a raczej o wiele innych składników masła orzechowego, dzięki którym możemy mówić o poprawie naszego zdrowia, o utrzymaniu go na właściwych torach. Na pewno także musimy wskazać na szereg witamin i minerałów pozytywnie wpływających na różne funkcje naszego organizmu. Warto tutaj wskazać na zawartość witaminę A, witaminę B czy też na witaminę E. Te trzy witaminy są nam dostarczane dzięki spożywaniu masła orzechowego, a wpływają na takie aspekty naszego organizmu jak chociażby rozwój kości, prawidłową pracę naszego wzroku czy też na prawidłowe krążenie oraz prawidłowy metabolizm.

Witaminy w maśle orzechowym

Poza tym w maśle orzechowym możemy znaleźć znaczną ilość kwasu foliowego oraz bardzo pożyteczną i niezbędną dla nas niacynę. Ta ostatnia reguluje pracę naszego układu nerwowego oraz pracę naszego układu pokarmowego. Można jeszcze dodać to, że dzięki spożywaniu masła orzechowego, zapewniamy sobie odpowiednią ilość białka roślinnego, a to bez wątpienia jest element bardzo znaczący dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie możemy zatem ograniczać roli masła orzechowego wyłącznie do pozyskiwania z niego tłuszczów i jego walorów smakowych, ale ma ono nam do zaoferowania znacznie więcej dobrego, może znacząco bardziej pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie, na różne pozytywne aspekty naszego zdrowia. Warto więc stawiać na to, co dobre, warto stawiać na masło orzechowe.

Artykuł z kategorii Dieta
Tagi artykułu: ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page