Techniki druku na folii

Drukiem nazywane jest odbicie stworzonego obrazu na podłoże papierowe. Mianem tym określa się także różnego rodzaju techniki, dzięki którym grafika oraz tekst są powielane. Należą do nich metody tradycyjne, gdzie wykorzystywane są maszyny drukarskie oraz nowoczesne metody komputerowe, w których używa się między innymi drukarek.

Rozpowszechnienie w drukarniach technik komputerowych doprowadziło do rozwoju druku cyfrowego. Charakteryzuje się on przede wszystkim inny rodzajem materiałów przeznaczonych do druku. Tutaj są one dostarczane w postaci zapisu cyfrowego do urządzenia drukującego. Poza tym każda kolejna kopia może zostać spersonalizowana, to znaczy w każdej można dokonać dowolnych zmian.

Nowoczesne formy druku wykorzystywane w prężnie rozwijającym się dziale reklamy doprowadziły także do tego, że podłożem drukowym nie jest tylko papier. Są nim również inne materiały takie jak folie, przedmioty przestrzenne, tkaniny czy skóry. Druk na folii rozpowszechnił się, gdy firmy zaczęły promować się w sposób mobilny. Reklamy głównie drukowane są na foliach samoprzylepnych, ponieważ mogą one zostać naklejone nawet na nierównych powierzchniach i są odporne na zabrudzenia. Techniki druku na folii są dwie: konwencjonalna, nazywana inaczej drukiem offsetowym oraz fleksograficzna.

Technika konwencjonalna jest jedną z najpopularniejszych metod poligrafii. Dzięki jej zastosowaniu podczas drukowania większej ilości egzemplarzy ich łączny koszt maleje. Podłożem drukarskim jest głównie folia albo papier samoprzylepny. Druk fleksograficzny na folii jest nazywany wypukłą techniką druku. Metoda ta jest stosowana przede wszystkim w druku opakowań z folii o dowolnej grubości. Zazwyczaj zadrukowywane są całe zwoje folii lub papieru. Jej charakterystyczną cechą jest możliwość użycia elastycznego i wypukłego podłoża drukowego. Technika ta jest najbardziej uniwersalna.

 

Zainteresowany usługami druku na foli? Koniecznie sprawdź ofertę drukarni JKB Print na stronie https://www.jkbprint.pl/druk-na-folii

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page