Skuteczne pozycjonowanie lokalne

Usługa pozycjonowania lokalnego jest jedną ze zdecydowanie najczęściej wybieranych usług przez małe przedsiębiorstwa, które skupiają się na sprzedaży lokalnej, bądź na lokalnym zakresie świadczenia usług. Wynika to rzecz jasna ze specyfiki danej branży, w której działa konkretny przedsiębiorca, jednakże można z góry zakładać, iż w wielu przypadkach, nawet prowadzenia działalności na skalę większą niż lokalna, dobrym rozwiązaniem będzie rozpoczęcie pozycjonowania od zakresu lokalnego, gdzie szybciej, łatwiej i taniej będzie można osiągnąć odpowiednie efekty. Zobaczmy jakie jeszcze zalety wynikają dla przedsiębiorcy ze skorzystania z dobrze przygotowanej usługi lokalnego pozycjonowania w Rybniku, aby przekonać się czy rzeczywiście warto inwestować w tę formę promocji firmy w Internecie.

Rynek marketingu internetowego.

lokalne pozycjonowanie stron w RybnikuLokalny marketing internetowy, czyli promocja firmowych witryn w wyszukiwarce Google, obecnie staje się jedną z najpopularniejszych form pozyskiwania nowych klientów do swoich firm. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron, zgodnie zauważają, iż w ciągu ostatnich dwóch lat, roczny, szacunkowy wzrost zainteresowania ta formą promocji kształtuje się na poziomie 12-17%, co jest bardzo dobrym wynikiem w stosunku do lat ubiegłych, kiedy wzrost kształtował się na poziomie zaledwie 4-8% (rozbieżności wynikają przez wzgląd na fakt, iż dane pochodzą od różnych firm, a każda notuje inne wzrosty, w zależności od kierunku działań i sektora, w którym się specjalizuje). Jedną z firm, która notuje wzrost zainteresowania na poziomie 17% w skali ostatnich dwóch lat jest Innveo, która skupia się na obsługiwaniu klientów z terenu Rybnika, czyli miejscowości, w której prowadzi działalność. Jak mówi właściciel Marcin Świtoń: „wzrost zainteresowania wynika przede wszystkim z faktu coraz większej świadomości potrzeby zaistnienia w sieci internetowej. Właściciele wielu małych firm, zdają sobie wreszcie sprawę z tego, iż pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, przekłada się w bardzo wymierny sposób na pozyskiwanie nowych klientów, a co za tym idzie także na sukces firmy na lokalnym rynku”.

Nie można się z tym nie zgodzić, gdyż rzeczywiście zaistnienie w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, zapewnia nam zwiększoną widoczność naszych usług w sieci, zaś współczesny, potencjalny klient, zanim dokona zakupu produktu bądź tez usługi, z reguły w pierwszej kolejności poszuka na ten temat informacji w sieci. Porówna ceny poszczególnych dostawców, sprawdzi ich kompetencje a dopiero potem wybierze z czyich usług skorzysta, bądź tez czyje produkty zakupi. Z reguły też, potencjalny klient, bardziej skłonny jest do skorzystania z oferty, która pozwoli mu na zakup za pośrednictwem sieci, przy wykorzystaniu popularnych serwisów transakcyjnych. Tak więc tutaj trzeba będzie wychodzić naprzeciw potrzebom klientów, i przygotować swoją stronę tak, aby mogli ją wyszukać, zapoznać się z ofertą, oraz załatwić wszystkie formalności za pomocą Internetu, bez konieczności wychodzenia z domu.

Kiedy pozycjonowanie lokalne ma sens?

wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google - pozycjonowanie RybnikPozycjonowanie lokalne nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem, niemniej jednak w większości przypadków to właśnie od lokalnych kampanii należy rozpocząć całe działania (pomijając oczywiście obowiązkową optymalizację witryny i dostosowanie jej do konkretnej grupy docelowej odbiorców). Przypadki w których pozycjonowanie lokalne jest najsłuszniejszym rozwiązaniem, to dla przykładu:

  • Lokalne restauracje i puby
  • Hotele (klient szuka hotelu w konkretnej miejscowości)
  • Niewielkie firmy budowlane i remontowe
  • Niewielkie firmy usługowe (sprzątające)
  • Sklepy internetowe (niektórzy klienci nawet dokonując zakupu przez Internet, bardziej skłonni są do zakupów w sklepie, do którego mogą fizycznie podjechać w razie jakichkolwiek problemów – szczególnie dotyczy to zakupów budowlanych, gdzie koszty transportu z drugiego końca Polski, po prostu są przerażające)

W takich przypadkach korzystną opcją będzie właśnie lokalne pozycjonowanie w Rybniku, które zagwarantuje napływ lokalnych klientów.

Ponadto pozycjonowanie o charakterze lokalnym jest o wiele przystępniejsze cenowo, przede wszystkim przez wzgląd na fakt, iż konkurencji jest mniej, a więc i przebicie się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania będzie wymagać mniejszych nakładów pracy.

Podsumowanie

Trzeba tutaj więc powiedzieć, iż obecnie notowany wzrost zainteresowania tą formą promocji przez lokalnych mikro przedsiębiorców jest jak najbardziej zrozumiały. Pozostaje nam mieć tylko nadzieję, iż ten kierunek będzie dalej się rozwijać, a firmy zajmujące się pozycjonowaniem o charakterze lokalnym będą w stanie skuteczniej realizować wszystkie stawiane przed nimi zadania.

Artykuł z kategorii Pozycjonowanie
Tagi artykułu: , , , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page