Reklama w telewizji czy prasie?

reklama tvIstnieją różne formy reklamowania się w mediach. Kanałami tradycyjnymi są nadal telewizja, radio i prasa oraz od niedawna internet. Klienci, którym zależy na najlepszej skuteczności przekazu decydują się zawsze na reklamę telewizyjną chociaż nierzadko składają zamówienia także na reklamę w prasie. Obie wpływają na różne grupy odbiorców, inny jest ich zasięg i koszt. Reklamy tego rodzaju żądzą się swoimi prawami i tylko od klienta zależy na czym tak naprawdę chce skupić swoją uwagę.

Reklama telewizyjna jest najdroższą, ale i najbardziej skuteczną formą komunikacji z potencjalnym klientem. Chociaż spot reklamowy trwa w tym przypadku najczęściej 30 sekund to jest to wystarczający czas, by przekazać grupie docelowej ofertę w najbardziej atrakcyjny sposób. Reklama w TV cieszy się największym zasięgiem, do tego klient może go moderować wybierając emisję w pasmach po, przed czy w trakcie konkretnych programów, jakie ogląda najbardziej pasująca grupa przyszłych konsumentów.

Trzeba jeszcze dodać, że filmy reklamowe, produkowane na przykład przez wmediawzieci.pl oddziałują zarówno biorąc pod uwagę zmysł wzroku jak i słuchu.

W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej reklama w prasie jest dużo tańsza, ma sporo mniejszy zasięg i wpływa tylko na percepcję wzroku potencjalnego odbiorcy. Reklama prasowa jest najczęściej czysto informacyjna, jej zaletą może być jednak fakt możliwości selekcji potencjalnych odbiorców poprzez wybór odpowiednich tytułów. Jej atuty doceniają także klienci, których celem jest promocja w danym regionie – mogą przecież wybierać prasę lokalną, spoty filmowe trafiają zaś do ogółu.

Pamiętajmy, że reklama w prasie nie jest ograniczona czasem a ilością miejsca na stronie – w minimalnym formacie klient może zmieścić jedynie hasło reklamowe czy logotyp, w tym maksymalnym wykupuje całą stronę, gdzie przeprowadza kampanię według ustalonego planu.

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page