Radio w Polsce

Przemysł radiowy w Polsce w ostatnich latach stał się zdecydowanie bardziej konkurencyjny, na rynku zjawiły się różne niezależne i dobrze sponsorowane stacje. Oczywiście jest to spowodowane tym, że rynek jest bardzo duży a radio to bardzo popularne medium przekazywania informacji. Wielu kierowców, w tym również ja, słucha radia podczas jazdy samochodem, co zdecydowanie umila podróż. Jedną z najważniejszych rzeczy w kreowaniu marki danej stacji jest to jakie piosenki emituję i jak dostosowuje się do gustów słuchaczy. Jeżeli radio jest słabe to po prostu nikt go nie słucha. Inną kwestią są radia lokalne, które często nie znane na całą Polskę, w swoich rejonach robi furorę.

Radio przez wiele osób jest traktowane jako zdecydowanie bardziej wartościowe medium niż telewizja, lecz wydaję mi się, że zaczyna to ulegać zmianom i nie jest to już standard. Tak jak w przypadku telewizji są audycje bardziej i mniej wartościowe. Oczywiście radio istnieje zdecydowanie dłużej od telewizji ale nie rozwinęło się aż w takim stopniu. Można powiedzieć, że obecnie radio współpracuje z telewizją i tworzą razem jednolite źródło informacji.

Jeśli chodzi o sytuację stacji radiowych w Polsce to trzeba sobie szczerze powiedzieć, że jest kilka bardzo dużych rozgłośni które już od wielu lat są na naszej scenie radiowej i są to potężni gracze o ogólnokrajowym zasięgu. Istnieje też masa mniejszych, tak jak wcześniej wspomniałem, lokalnych, stacji które trafiają do mniejszej grupy słuchaczy ale za to bardzo często poruszają zdecydowanie ciekawsze tematy dla słuchaczy.

Co do technologii które kształtują radio to w dzisiejszych czasach istnieją tylko dwie mianowicie analogowe i DAB, która stanowi alternatywę dla tradycyjnej analogowej. Jednak w przyszłości prawdopodobnie zostanie ona zastąpiona czymś zdecydowanie bardziej innowacyjnym.

Artykuł z kategorii Inne
Tagi artykułu: , , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page