Programy lojalnościowe a ochrona danych osobowych

Programy lojalnościowe mają na celu przywiązanie klienta do danej firmy lub produktu. Niejednokrotnie, aby zostać ich uczestnikiem musimy podać nasze dane osobowe. Zazwyczaj, aby dostać kartę stałego klienta lub wziąć zostać członkiem takiego klubu podajemy dane – imię i nazwisko, adres, płeć oraz numer telefonu i adres email. Trzeba jednak przy tym uważać, aby zakres podawanych danych nie był zbyt duży.

kartyKażdy program lojalnościowy powinien posiadać politykę prywatności lub swój regulamin. Musi również poruszać kwestię wyrażenia zgody na przetwarzanie podanych przez nas danych osobowych. Aby wziąć udział w programie należy wyrazić zgodę na przetwarzanie danych przez ich administratora. jednak druga zgoda już obowiązkowa nie jest. Dotyczy ona zgody na przetwarzanie danych przez innych administratorów (inne firmy).

Również i podczas uczestnictwa w rożnego typu konkursach podajemy nasze dane osobowe. Dla ich organizatorów to sposób na łatwe zebranie dużej ilości takich danych. Tworzą w ten sposób własne bazy klientów, co jest bardzo cenne. Aby było to legalne muszą oni działać zgodnie z ustawą z roku 1997 o ochronie danych osobowych. Potrzebują więc zgody na przetwarzanie pozyskanych danych, a także muszą je w odpowiedni sposób zabezpieczyć m.in. zgłosić do GIODO.

Przed podaniem danych osobowych organizatorom konkursu czy programu lojalnościowego  warto dokładnie go sprawdzić. Mamy też prawo na postawie ustawy o ochronie danych osobowych zażądać od administratora informacji o tym, co się dzieje z naszymi danymi. Ma on 30 dni na odpowiedź w tej sprawie. Jeśli nie uzyskamy odpowiedzi, sprawę możemy zgłosić do GIODO, które nakazuje organizatorowi niezwłoczne usunięcie wszelkich uchybień. Brak reakcji może kosztować go nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych kary (do 200 tysięcy zł).

Programy lojalnościowe – więcej informacji na ten temat znajdziesz na biznes.lumo.pl

Artykuł z kategorii Biznes, Marketing
Tagi artykułu:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page