Pozycjonowanie stron i kampanie AdWords

pozycjonowanie stron krakówProwadzisz własny biznes? Zastanawiasz się jak skutecznie pozyskać klientów, zwiększyć sprzedaż i obroty? Już dziś rozpocznij promowanie swojego biznesu w sieci. Kampanie reklamowa AdWords oraz pozycjonowanie w wynikach naturalnych przyniosą wymierne korzyści. Na czym to polega? Co można zyskać? Ile to kosztuje? Na te wszystkie pytanie odpowiedzi w dalszej części tego artykułu.

Zacznijmy ad tego jak znaleźć dobrą agencję interaktywną, która zajmie się naszą kampanią reklamową w sieci kompleksowo. Można to zrobi najlepiej na dwa sposoby. Pierwszy to agencja z polecenia. Nie jest to jednak, w przeciwieństwie do tego drugiego sposobu, metoda dla każdego. Drugi sposób to oczywiście Internet, a właściwie Google. Wpiszmy przykładowo „pozycjonowanie stron Kraków” lub „kampania AdWords Warszawa” i poszukajmy, która agencja interaktywna wiedzie prym w danym zagadnieniu i dziele reklamy.

Jak już zostało wspomniane metody działań w sieci są dwie – pozycjonowanie stron www (www.mavengroup.pl/pozycjonowanie) oraz reklamy PPC – pay per click, czyli kampanie AdWords (www.mavengroup.pl/kampanie-adwords). Zacznijmy zatem od pozycjonowania. Szukając firmy, która zajmie się pozycjonowaniem naszego serwisu WWW zapytajmy przede wszystkim o dwie rzeczy – długość okresu wypowiedzenia oraz model rozliczeń. Niektóre agencje interaktywne życzą sobie byśmy podpisali z nimi umowę z rocznym okresem wypowiedzenia. A co jeśli pozycjonowanie okaże się nieskuteczne? Skażemy się wtedy na długoterminowe opłaty za nieskuteczną reklamę. Druga kwestia to model rozliczeń.  Szukajmy agencji interaktywnej, które oferuje płatność w modelu za efekt. Wtedy w przypadku nierzetelnej firmy, która nie będzie jednak potrafić zapewnić nam efektów, nie będziemy musieli przynajmniej płacić.

Druga metoda działań w sieci to kampanie AdWords. Ile kosztuje prowadzenie kampanii  AdWords? Agencje często decydują się pobierać 20% od budżetu. Absolutne minimum jakie będziemy musieli zapłacić miesięcznie za prowadznie kampanii AdWords to 100 – 150 zł. Drugie tyle minimalnie trzeba dołożyć na kliknięcia. Zatem budżet na poziomie 300 zł wystarczy do uruchomienia pierwszej kampanii reklamowej AdWords. Oczywiście, zazwyczaj, im ten budżet większy tym większa skuteczność całej kampanii. Jeśli chodzi o kampanie AdWords Kraków, Wrocław, Warszawa i inne duże miasta oferują ich prowadzenie na bardzo wysokim poziomie.

Czy warto reklamować się zarówno poprzez pozycjonowanie jak i AdWords? Odpowiedź brzmi zdecydowanie tak. Obecność wynikach wyszukiwanie i boksach reklamowych tworzy tak zwany efekt surround czyli jeszcze bardziej zwiększa skuteczność kampanii reklamowej w sieci jako całości.

Artykuł z kategorii Pozycjonowanie
Tagi artykułu: , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page