Obiady nie zawsze są czasochłonne

Przy codziennym zabieganym trybie życia coraz trudniej dbać o zdrowe posiłki. Przeświadczenie, że obiad zarówno treściwy jak i bogaty w witaminy robi się godzinami jest coraz powszechniejsze. Jeżeli rodzina wraca do domu w podobnych godzinach warto się zastanowić czy zrobienie szybkiego ale zdrowego posiłku nie jest lepsze niż odgrzewanie wcześniej przyrządzonych posiłków, które często nie są tak smaczne jak podane od razu po zrobieniu.

Makarony na ratunek

Najszybsze i najprostsze są dania z makaronu. Zrobienie sosu od podstaw zajmuje od kilku do kilkudziesięciu minut. Mamy do wyboru nie tylko sosy na bazie pomidorów, ale też proste sosy śmietanowe, ziołowe czy warzywne. Na początku możemy sprawdzać różne przepisy i modyfikować je zgodnie z naszym gustem. Dodanie mięsa do potraw typowo warzywnych sprawi że będą bardziej pożywne, jednak warto najpierw spróbować i zobaczyć czy dodana wołowina czy wieprzowina nie sprawi, ze danie będzie zbyt ciężkie biorąc pod uwagę, że dodajemy do niego jeszcze kaloryczny makaron. Może dodanie ryby czy owoców morza będzie lepszym rozwiązaniem. Zaś jeżeli wolimy sosy o gładkiej konsystencji, to te warzywne możecie wrzucić w swoje blendery lub roboty kuchenne i zmiksować na jednolitą masę. Pamiętajcie, żeby makaron zacząć gotować w odpowiednim momencie, żeby był jeszcze ciepły kiedy polewamy go bądź mieszamy z sosem.

Szybkie nie oznacza bezmięsne


Jest to popularny stereotyp szybkich posiłków. W szczególności jeśli chodzi o wołowinę czy wieprzowinę. Może i częściowo jest on prawdziwy, bo w końcu domowej pieczeni nie zrobimy w pół godziny. Duże znaczenie ma wielkość kawałków, kotlety odpowiedniej grubości możemy usmażyć i wstawić do piekarnika i w tym czasie zrobić surówkę czy inny warzywny dodatek. Warto upiec je razem z podgotowanymi ziemniakami aby urozmaicić nasz posiłek. Mało czasochłonny jest też drób. Przyprawione skrzydełka czy filety możemy albo podsmażyć albo od razu wstawić do rozgrzanego piekarnika. Nie chcąc znowu podawać ziemniaków, przygotujcie świeże ciabatty i miseczki z dodatkami takimi jak marynowane czy świeże warzywa, sery w plasterkach i różne sosy aby każdy mógł przygotować sobie pożywną kanapkę na ciepło. Ciabatty można zawsze zastąpić innym pieczywem lub plackami pszennymi np. tortillami.

Szybkie posiłki nie muszą być nudne, a duży wybór sprzętu AGD tylko ułatwia i skraca przygotowywanie posiłków. Trzeba tylko mieć odpowiednie nastawienie aby nie stracić zbyt dużo czasu jednocześnie robiąc smaczne i urozmaicone posiłki.

Artykuł z kategorii Dieta, Dom
Tagi artykułu: , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page