Nowe technologie w zarządzaniu hotelem

Najbardziej widocznym trendem w ostatnich latach w branży hotelarskiej jest wykorzystanie nowoczesnych technologii. Pomagają one nie tylko w obsłudze bazy gości, ale również w zarządzaniu całym obiektem. Niektóre z tych rozwiązań powoli stają się standardem i ich brak negatywnie wpływa na zainteresowanie danym miejscem. Ale jakie właściwie udogodnienia proponują nam właściciele hoteli?

Jedynym z nich jest system kontroli dostępu w hotelu – rozwiązanie to występuje w kilku wariantach: karty zbliżeniowej, specjalnego kodu pin lub metod biometrycznych. Jego główną zaletą jest znacznie większy komfort, zarówno gości jak i pracowników. Goście już nie muszą nosić przy sobie wielu klucz do różnych pomieszczeń w hotelu. Wystarczy jedna karta, która pozwoli wjechać na parking, wejść do hotelu, otworzyć pokój bez klucza czy też skorzystać z dodatkowych urządzeń jak np. telewizor lub sejf w pokoju. System ten także znacznie ułatwia proces rejestracji gości oraz ich późniejsze wyrejestrowanie. Pozwala on sprawdzić dokładnie z jakich usług korzystał klient oraz za jakie z nich musi dodatkowo zapłacić. Kolejną zaletą tego oprogramowania jest elastyczny dostęp do różnych pomieszczeń czy też całych pięter dla gości lub pracowników. Karta ma zapisane w sobie uprawnienia, które uniemożliwią przedostanie się do niektórych miejsc osobom do tego nieupoważnionym.

programy hotelowe3

 

Tego typu kontrola dostępu w hotelu to również większe bezpieczeństwo – ponieważ aby dostać się do pokoju wymagana jest autoryzacja przy pomocy karty, dzięki temu nikt niepowołany nie może się tam dostać. Jednak, jeżeli gość ma podejrzenie, że coś zginęło z jego pozostawionych rzeczy, zawsze istnieje możliwość prześledzenia kto ostatni miał dostęp do danego pokoju. Umożliwia to specjalny system, który rejestruje wszystkie zdarzenia. Kolejnym produktem oferowanym coraz częściej przez właścicieli hoteli jest interaktywny system obsługi gościa. Pozwala on na kontrolowanie wszystkich telewizorów, przez co mogą one wyświetlać np. informacje o oferowanych usługach. Usługa ta może się okazać dodatkowym źródłem dochodu dla hotelu. Ponieważ za jej pomocą mogą być wyświetlane dodatkowo płatne filmy, czy też reklamy. Poza tym, ten interaktywny system może poprosić gości o wypełnienie ankiety, co jest bardzo dobry sposobem na poznanie opinii na temat miejsca, w którym on przebywa. Inną zaletą tego systemu jest oferowanie gościom dodatkowych usług takich jak np. budzenie, obsługa zamówień czy kontrola klimatyzacji w pokoju.

programy hotelowe4

Nowoczesne oprogramowanie dla hoteli powinno być wybrane bardzo starannie przez właścicieli – ich wdrożenie wiąże się najczęściej ze sporymi kosztami. Szczególnie duże nakłady muszą być poczynione na stworzenie odpowiedniej infrastruktury. Kupno odpowiedniego sprzętu oraz jego późniejsza instalacja mogą na kilka tygodni uniemożliwić przyjmowania gości. Dlatego przed jego wyborem warto się zastanowić dla kogo skierowana jest nasza oferta. Wykorzystanie tego typu rozwiązań podniesie koszty pobytu w hotelu, dlatego może nie być mile widziane przez klientów, dla których głównym atutem jest niska cena.

Artykuł z kategorii Biznes, Dom, Edukacja, Gadżety, Inne, IT, Oprogramowanie, Sprzęt
Tagi artykułu: , , , , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page