Naprawa siłowników do pojazdów samochodowych.

Jednym z kluczowych elementów w pojazdach ciężarowych, przesądzających o ich dodatkowej funkcjonalności są oczywiście siłowniki. Odpowiadają one na przykład za podnoszenie i opuszczanie wywrotki, stabilizację pojazdu na czas rozładunku, czy też za kwestie związane z samym rozładunkiem w przypadku pojazdów z dźwigami samowyładowczymi HDS. Jednym słowem dobry pojazd ciężarowy będzie posiadać co najmniej kilka dużych siłowników, oraz sporą liczbę mniejszych, dzięki którym staje się pojazdem bardziej funkcjonalnym. Zobaczmy jednak, jakie zagrożenia związane są z eksploatacją siłowników w pojazdach ciężarowych, aby mieć możliwość uniknięcia pewnych sytuacji.

Korozja siłowników.

Przede wszystkim musimy pamiętać, iż siłowniki wykonywane są ze stali a więc będą podatne na korozję w przypadku długotrwałego kontaktu z wodą. Taki kontakt może mieć miejsce w przypadku, kiedy sprężone powietrze napędzające siłownik do pracy będzie zawierać zbyt dużo wilgoci, a więc wody. Tutaj zaś, za ograniczenie tego poziomu do niezbędnej granicy 21% wilgotności, odpowiada osuszacz powietrza, wobec czego też, jego sprawne funkcjonowanie będzie kluczową kwestią w zakresie zapewnienia dobrej pracy siłowników. Co więcej, warto pamiętać, iż także sprężarka będzie cierpieć wskutek nadmiernej wilgotności powietrza podawane do układu, a co za tym idzie, po prostu osuszacz powietrza powinien działać bez jakichkolwiek zarzutów w celu bezpieczeństwa pracy całego układu. Tym bardziej, iż najczęściej sprężone powietrze z układu pneumatyki zasila także zaciski hamulcowe, a tutaj już w grę wchodzi bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jednym słowem trzeba zadbać w pierwszej kolejności o to, aby osuszacz powietrza był jak najbardziej sprawny i gwarantował prawidłowe ograniczanie poziomu wilgotności powietrza dostarczanego do układu.

Regeneracja siłowników.

W przypadku jednak, kiedy praca osuszacza nie była utrzymana na optymalnym poziomie, i doszło z tego względu do przedostania się nadmiernej ilości wody do układu, siłowniki będą narażone na korodowanie na swoje powierzchni. W przypadku jednak, jeśli wychwycimy odpowiednio szybko pierwsze objawy korodowania powierzchni siłowników, możliwe będzie przeprowadzenie ich regeneracji, a co za tym idzie, znaczne ograniczenie kosztów związanych z ich naprawą. Wymiana siłownika na nowy, z całą pewnością pochłonie koszty kilka razy większe niż regeneracja siłowników samochodowych, wobec czego tez, warto jednak systematycznie kontrolować stan techniczny siłowników oraz całego układu, ze szczególnym uwzględnieniem osuszacza powietrza który odpowiada za utrzymanie prawidłowej wilgotności. Dzięki temu wydłużymy sobie pracę osuszacza, siłowników oraz całego układu pneumatyki, a to oczywiście będzie przekładać się bezpośrednio na oszczędności eksploatacyjne przedsiębiorcy.

Artykuł z kategorii Usługi
Tagi artykułu: , , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page