Naprawa siłownika w ciężarówce.

Pojazdy ciężarowe jak żadne inne do swojej funkcjonalności potrzebują dodatkowego osprzętu, w tym przede wszystkim, wszelkiego rodzaju i typu siłowników. W końcu gdyby nie siłowniki, nie byłoby możliwe rozładowywanie towaru za pomocą wywrotki, czy też skorzystanie z dźwigów samowyładowczych HDS, które zapewniają komfortowe korzystanie z pojazdu i jego funkcji transportowych. Dlatego też, bardzo ważną kwestią w przypadku posiadania pojazdu ciężarowego, będzie prawidłowe dbanie o jakość i stanem techniczny wszystkich siłowników, oraz układu pneumatyki czy też hydrauliki, w zależności od rodzaju zastosowanego zasilania do siłowników. Zobaczmy zatem, jak to wszystko wygląda z nieco bliższej perspektywy i jakie zagrożenia mogą na nas czekać w przypadku eksploatacji pojazdów ciężarowych.

Zagrożenia związane z wilgocią.

Przede wszystkim, największym zagrożeniem dla prawidłowej pracy oraz trwałości siłowników w pojazdach ciężarowych, jest wilgoć, która może być przyczyną obniżenia wydajności siłownika oraz rozpoczęcia procesu jego korodowania. Będzie ona pochodzić głównie z powietrza atmosferycznego, toteż w układzie pneumatyki samochodowej trzeba będzie zastosować punkt osuszacza powietrza, w którym przeprowadzenie będzie odebranie wilgoci, aby ostatecznie, sprężone powietrze dostarczane do siłowników, zawierało mniej niż 18% wilgotności. Dzięki temu cały układ będzie zabezpieczony przed korozją, co rzecz jasna wydłuża znacznie jego żywotność i sprawność pracy. W przypadku zaś uszkodzonego osuszacza powietrza, niestety dość szybko będzie dochodzić do korodowania, co będzie wiązać się z koniecznością nie tylko naprawy samego osuszacza powietrza, ale i także przeprowadzenia regeneracji pozostałych elementów w układzie, jak również samych siłowników czy też zacisków hamulcowych.

Regeneracja siłownika w ciężarówce.

W przypadku, kiedy wychwycimy iż przez wzgląd na niesprawny proces osuszania powietrza, doszło do korozji na głównych elementach siłowników, niezbędne będzie podjęcie kroków zapobiegających dalszemu rozprzestrzenianiu się korozji. Oczywiście najważniejsze będzie przeprowadzenie regeneracji samego osuszacza, bowiem reguły będzie to jego winą. Niemniej jednak równie ważna będzie tutaj regeneracja siłownika w ciężarówce, co jest dość mozolnym i skomplikowanym procesem. Trzeba będzie tutaj w pierwszej kolejności usunąć całkowicie skorodowane fragmenty siłownika a następnie wypełnić ubytki poprzez napawanie. Następnym krokiem będzie szlifowanie i utwardzanie powierzchniowe, aby siłownik zachował swoje parametry techniczne oraz odpowiednie pasowanie. Generalnie jednak trzeba przyjąć, iż regeneracja siłownika w ciężarówce, zawsze jest rozwiązaniem bardziej przystępnym cenowo, toteż warto systematycznie przeprowadzać przeglądy techniczne, które pozwolą wychwycić ewentualne początki korozji w odpowiednim czasie, zanim będzie już za późno na regenerację.

Artykuł z kategorii Usługi
Tagi artykułu: , , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page