Mały guzik na stronie

Na wielu stronach internetowych możemy zobaczyć mniejsze lub większe okienka z jakąś grafiką, które po kliknięciu przenoszą nas na inną stronę. Przyciągają nasz wzrok ciekawym obrazkiem lub błyskotliwym napisem. Są to tzw. buttony, czyli miniaturowe wersje bannerów, które są jedną z form reklamy internetowej umieszczanej na stronach www.

Czym jest button? Ten przycisk to nieinwazyjna forma reklamy internetowej. Bardzo często w wyniku porozumienia ze swoimi partnerami biznesowymi umieszczają je u siebie właściciele stron i serwisów internetowych. To bardzo popularny i często wykorzystywany sposób reklamy zbliżonych tematycznie stron czy zaprzyjaźnionych serwisów, które warto polecać innym. Wiedząc czym jest button powinniśmy wiedzieć także jak go zrobić. Jak w każdym działaniu wymagającym kreatywności, podstawą jest dobry pomysł.

W przeciwieństwie do bannera button jest stosunkowo niewielki, najczęściej ma kształt prostokąta o rozmiarach 120 na 60 pikseli. To mało miejsca, więc trzeba je wykorzystać w maksymalny sposób. Nie ma tu miejsca na duże, złożone grafiki czy znaczną ilość tekstu.

Button musi przyciągać uwagę oglądających i skłaniać ich do reakcji, czy kliknięci i przejścia na reklamowaną stronę. Może być statyczny, czyli w postaci obrazka z hasłem, lub jednego z tych elementów. Popularne są jednak animowane buttony, zrobione jako grafika gif lub w programie Flash. Decydując się na ruchomy obraz musimy pamiętać, żeby animacja nie była zbyt długa, bo żaden z oglądających nie będzie miał na tyle cierpliwości, żeby zobaczyć ją do końca.

Wiemy czym jest button więc powinniśmy wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Dzięki temu wzbogacimy zawartość naszej strony internetowej oraz pozyskamy cennych partnerów. W ramach rewanżu będziemy mogli umieścić swoje buttony na ich stronach.

Artykuł z kategorii IT
Tagi artykułu: , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page