Magnez chelatowany – najlepiej przyswajalny

Dokuczają Ci drganie powiek, bolesne skurcze łydek, wypadanie włosów, bóle głowy i kołatanie serca? Masz problemy z utrzymaniem koncentracji i ciągle chodzisz rozdrażniony? Diagnoza jest prosta – brakuje Ci magnezu. Na rynku jest dostępnych wiele przeróżnych preparatów, jednak mało kto wie, że większość z nich wbrew zapewnieniom nie wpłynie znacząco na powyższe problemy. By skutecznie je zwalczyć, należy wybrać magnez chelatowany.

Magnez jest odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie nerwów oraz mięśni, w szczególności za odpowiednią komunikację między nimi za pomocą impulsów nerwowych. Katalizuje wiele procesów życiowych, jest czynnikiem wzrostu, spowalnia procesy starzenia, łagodzi bezsenność i zdenerwowanie oraz broni organizm przed zakażeniami. Zapotrzebowanie organizmu na magnez zależy od płci, wieku oraz uwarunkowań fizjologicznych. Dobowa dawka dla kobiet powinna wynosić ok. 300mg/dobę, a  dla mężczyzn ok. 375 mg/dobę.

W suplementach magnez występuje pod różnymi postaciami. Jest to jednak kluczowa sprawa, ponieważ od niej zależy wchłanialność magnezu do organizmu i jego skuteczność. Najlepsza absorpcja następuje z soli organicznych (mleczany, cytryniany), bo jest to aż ok. 90%.  Niestety, na rynku znacznie częściej można spotkać preparaty zawierające sole nieorganiczne, czyli węglany (przyswajające się w ok. 30%) lub tlenki magnezu, których przyswajalność wynosi zaledwie 4%.

Chelat magnezu to kompleksowy związek chemiczny, w którym jon magnezu jest połączony w charakterystyczny pierścień z ligandami organicznymi (np. aminokwasami). Chelaty aminokwasowe nie rozpadają się na jony i wchłaniają się dopiero w jelicie cienkim. Cała cząsteczka chelatu aminokwasowego magnezu jest transportowana do potrzebujących magnezu komórek, a jego ewentualny nadmiar jest usuwany bez szkody dla organizmu. Połączenia chelatowe zapewniają więc największą wchłanialność magnezu.

W jakich preparatach możemy je znaleźć? Do najpopularniejszych należy Chela-Mag B6 (ok. 30 zł za 60 kapsułek), który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu mięśniowego i nerwowego. Witamina B6 wspomaga absorpcję chelatów z przewodu pokarmowego i  współpracuje z magnezem w przebiegu istotnych procesów metabolicznych. Alternatywą może być magnez chelatowany z witaminą B6 firmy Aliness (ok. 20 zł za 100 kapsułek). Tutaj znajdziemy ten magnez – http://aliness.pl/pl/p/MAGNEZ-CHELATOWANY-560-mg-Wit-B6/3. Producent obiecuje zmniejszenie uczucia zmęczenia, prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśni oraz układu odpornościowego.

Warto bliżej przyjrzeć się swoim preparatom z magnezem. W razie wątpliwości dobrym rozwiązaniem będzie suplement pod postacią chelatu magnezu, jako najlepiej przyswajalna, bezpieczna w użyciu i wysokiej jakości forma magnezu.

Artykuł z kategorii Dieta
Tagi artykułu: , , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page