Konsumencie – chcemy poznać twoją opinię

Wszyscy należymy do jednej wielkiej grupy społecznej nazywanej konsumentami. Mimo tego, iż wszyscy oczywiście znacząco się między sobą różnimy, to jednak należymy do tej Samek grupy konsumenckiej zwyczajnie dlatego, że wszyscy takimi konsumentami jesteśmy. Być może więc należałoby wyjść od tego, kim w ogóle jest wspomniany konsument. Jest to osoba korzystająca towarów, czyli innymi słowy nabywająca je, kupująca je, albo też aktywnie korzystająca ze świadczonych przez firmy lub osoby indywidualne usług. Czy każdy z nas nabywa jakieś towary? Oczywiście, że tak, ku temu nie ma absolutnie żadnych wątpliwości. Co ciekawsze, zdecydowana większość z nas robi to nawet codziennie – kupowanie pieczywa codziennie rano, kupowanie napojów, produktów na obiad to wszystko nabywanie dóbr, a więc to wszystko czyni z nas konsumentów. Czy każdy z nas korzysta z różnorodnych, świadczonych w dzisiejszych czasach usług? Tutaj również nie powinniśmy się długo zastanawiać chcąc odpowiedzieć na postawione powyżej pytanie – wszyscy chodzimy do fryzjera, kobiety chodzą do kosmetyczek,. Czasami korzystamy z usług prawnych czy usług świadczonych przez instytucje medyczne. To właśnie wszystko czyni z nas konsumentów. Jakie jest jednak sedno? Generalnie chodzi o to, że bardzo często narzekamy, że nasze zdanie, jako właśnie konsumentów, w ogóle się dla zakładów, firm, czy jednostek indywidualnych świadczących nam jakieś usługi w ogóle nie liczy. A prawda jest natomiast zupełnie inna i to wszyscy powinniśmy sobie uświadomić.

Jaka jest prawda?

Jaka zatem jest prawda? Jeśli nie jest tak, że nasze zdanie się nie liczy, to prawdopodobnie jest tak, że się liczy, ale po czym to rozpoznać? Skąd mamy wiedzieć, że firmy produkujące na przykład żywność albo koncerny farmaceutyczne faktycznie przywiązują jakąkolwiek wagę do naszej opinii? Odpowiedzią jest skuteczne badanie opinii, które na rynku w różnorodnych branżach przeprowadzane jest bardzo często, natomiast my, jako ci konsumenci, niejednokrotnie się tym irytujemy, zamiast docenić to, że nasze zdanie naprawdę się liczy. Takie skuteczne badanie opinii przeprowadzane jest na przykład w formie znienawidzonych przez nas w znakomitej większości ankiet, czy to ulicznych czy też telefonicznych. Odpowiedzmy sobie teraz szczerze, co robimy, gdy w telefonie dana osoba oznajmia nam, że chce poznać nasze zdanie na temat jakiegoś produktu. Większość z nas na pewno odpowie, że się po prostu rozłącza.

Doceń pracę innych

Powinniśmy jednak zmienić swoje postępowanie i podejście do takich badań już nie tylko ze względu na to, że rozwój rynku w różnych branżach leży po prostu w naszym interesie. Powinniśmy również pomyśleć o tym, że agencja badawcza, która trudni się przeprowadzaniem takich badań musi zorganizować szereg osób zaangażowanych w cały proces badania po to tylko, byśmy my, jako konsumenci, regularnie odmawiali współpracy i po prostu nie szanowali czyjejś pracy. Agencja badawcza to miejsce pracy osób doświadczonych w badaniach rynku i wykwalifikowanych w tej dziedzinie, zatem warto je szanować chociażby z tego względu.

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , , , ,

“Konsumencie – chcemy poznać twoją opinię”

  1. Wit napisał(a):

    Kompletnie się nie zgadzam z końcowym wnioskiem. Rezultaty takiej pracy to wyniki uśredniające nas do tzw. everyone-ów. Ja dziękuję, potem do ładu z takim np. Orange nie może dojść człowiek, jeśli chce choćby milimetra zmiany oferty, bo ona będzie zawsze uwzględniać średnie potrzeby i skoro tak z badania wyszło, takie produkty żądzą. Żeby nie być gołosłownym tu jest kilka ciekawych uwag o próbach posiadania własnych potrzeb http://www.eporady24.pl/smierc_abonenta_a_wystawianie_faktur,pytania,4,47,4050.html Dewiza jest taka: Zarobimy więcej, jeśli przestaniemy dopasowywać się do klientów, ale nauczymy ich chcieć tego co wszyscy.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page