Jakie funkcjonalności powinien mieć CRM?

System klasy CRM to coraz częściej ważne wsparcie w działaniach firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Aby jednak takie oprogramowanie rzeczywiście spełniało swoje zadanie, musi posiadać odpowiednie funkcjonalności.

System CRM, którego nie można w pełni wykorzystać w określonej branży i w określonej organizacji, jest tak naprawdę bezużyteczny. Każda firma działa nieco inaczej, ma swoją specyfikę i potrzeby. Jeśli oprogramowanie ich nie spełnia, zostało źle dobrane. Aby uniknąć takich przykrych i kosztownych niespodzianek, najlepiej zdecydować się na dedykowany system CRM. Na rynku coraz więcej producentów proponuje tego rodzaju rozwiązania (np. ReasonAppsę, którego ofertę możesz znaleźć na stronie https://www.reasonapps.pl/oprogramowanie-dedykowane/systemy-crm). Przewaga dedykowanego oprogramowania na „uniwersalnym” jest niezaprzeczalna. W dedykowanym systemie CRM możemy wybrać, jakich funkcjonalności potrzebujemy i poprosić producenta o ich zaimplementowanie. Aby jednak wiedzieć, co może nam się przydać, warto wiedzieć, jakie są najpopularniejsze funkcjonalności CRM. Oto ich krótka lista.

Gromadzenie informacji o klientach

Podstawowa funkcjonalność systemu CRM to właśnie gromadzenie i przetwarzanie danych na temat klientów. Dobre oprogramowanie powinno także umożliwiać grupowanie klientów i kontrahentów w oparciu o wcześniej zdefiniowane parametry.

 

Koordynacja działań sprzedażowych

Zbieranie danych o klientach to jedna kwestia, ale CRM musi także umożliwić wykorzystanie tych danych. Nie może zatem zabraknąć funkcjonalności, która będzie wspierała zarządzanie sprzedażą, planowanie i przygotowywanie spersonalizowanej oferty, a także prezentowanie jej klientowi w odpowiednim czasie.

 

Nadzór nad handlowcami

Dzięki systemowi CRM menedżer powinien mieć możliwość wyznaczania zadań handlowcom, a potem sprawdzania na bieżąco realizacji tych zadań i oceniania efektywności pracy. Odpowiednie funkcjonalności podpowiedzą przełożonemu, do którego klienta warto raz jeszcze wysłać handlowca, któremu kontrahentowi poświęcić więcej czasu, a do którego lepiej wrócić za jakiś czas.

Raportowanie

W systemie CRM nie może zabraknąć możliwość generowania różnego rodzaju raportów. Powinny to być nie tylko zestawienia na temat klientów, ale także na temat działań i skuteczności poszczególnych działów, a nawet pracowników. Tak kompleksowe raporty pozwalają potem podejmować bardziej trafne decyzje w zarządzaniu sprzedażą i pracownikami.

 

Komunikator

Komunikator to funkcjonalność, która nie jest niezbędna w oprogramowaniu CRM, ale bywa bardzo przydatna. Usprawnienie wewnętrznej komunikacji może mieć duże znaczenie w poprawieniu efektywności działań poszczególnych handlowców. Komunikator nadaje się do tego idealnie, ponieważ umożliwia przekazywanie informacji błyskawicznie bez względu na to, gdzie znajdują się poszczególni pracownicy.

Oczywiście powyższe funkcjonalności nie wyczerpują wszystkich dostępnych i przydatnych opcji, jakie mogą pojawić się w systemie klasy CRM. To tak naprawdę absolutne minimum. Funkcjonalności warto jednak dobierać do indywidualnych potrzeb firmy, a to umożliwia właśnie dedykowane oprogramowanie, o którym wspomnieliśmy na początku artykułu.

Artykuł z kategorii IT, Oprogramowanie

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page