Jak zintegrować pracowników?

integracjaIntegracja pracowników jest bardzo ważna. Bez niej w żadnej firmie nie będzie osiągać się dobrych wyników. Pracownicy, którzy nie znają się i nie wiedzą, że mogą sobie nawzajem ufać, są mało efektywni i nie potrafią podjąć współpracy w grupie. Ponadto między podwładnymi często pojawiają się spięcia i kłótnie, które nieuchronnie prowadzą do pogorszenia się kondycji przedsiębiorstwa. Pracownicy mogą się integrować na własną rękę – wychodzić wspólnie do baru, na kręgle czy do kina.

Warto jednak podkreślić, że nie wszyscy są na tyle pewni siebie i odważni, by samodzielnie organizować wyjścia i spotkania współpracowników. Pracodawcy mogą jednak wpłynąć na integrację swoich podwładnych i organizować dla nich imprezy tematyczne, wyjazdy integracyjne i pikniki firmowe. Dzięki temu pracownicy będą mieć okazję spotkać się ze sobą po pracy i lepiej zapoznać. Pikniki firmowe są najpopularniejszą formą integracji pracowników. Dzieje się tak dlatego, że są one stosunkowo łatwe do zorganizowania – nie wymagają dużych nakładów finansowych ani wynajmowania sali. Można je zorganizować nawet na terenie firmy i zaprosić pracowników wraz z dziećmi i partnerami. Wyjazdy integracyjne cieszą się popularnością zwłaszcza w małym, kilkunastoosobowych firmach, w których trzeba pracować w grupie. Wyjazd nad morze, w góry czy nad jezioro jest doskonałą okazją do lepszego zapoznania się z wadami i zaletami każdego pracownika.

Imprezy tematyczne najlepiej sprawdzają się natomiast w firmach, w których od pracowników wymaga się sporej kreatywności. Zorganizowanie imprezy o danej tematyce rozbudza wyobraźnię i wyzwala prawdziwą „lawinę” pomysłów. Bal w stylu lat 20. czy bal kostiumowy w czasie karnawału sprawią także, że pracownicy nabiorą dystansu do siebie i wyzbędą się kompleksów, które ograniczały ich w kontaktach z kolegami z pracy.

Artykuł z kategorii Praca
Tagi artykułu: , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page