Jak zbudować landing page na swoich stronach internetowych

Współcześnie publikowane serwisy internetowe poruszają bardzo różnorodną tematykę. Często też strony internetowe, które w sieci się znajdują, zajmują się konkretnym tematem, a także tworzone są na potrzeby danej akcji marketingowej. Strony takie, do których kierują przekazy promocyjne pełnią często funkcję tzw. landing page. Są to serwisy, na które trafia internauta po kliknięciu w baner promujący, czy link, jaki towarzyszy przekazowi promocyjnemu.

Nie trać klientów przez błędy na stronach

Landing page to ważna część przekazu promocyjnego

Niestety zdarza się tak, że serwisy te nie spełniają dobrze swojej funkcji. Z jednej strony zainteresowani przekazem, jaki znalazł się na banerze, klikamy w link, a z drugiej strony serwis, na jaki zostaliśmy odesłani, pozostawia wiele do życzenia. I w tym momencie okazuje się, że kampania promocyjna, w którą zainwestowaliśmy przecież pieniądze, nie przynosi oczekiwanych efektów.

Dopasuj przekaz do reklamy

Ważne jest przede wszystkim to, aby strony internetowe, na jakie z konkretnych przekazów trafiają użytkownicy, odpowiadały treściom reklamy. Najlepiej wytłumaczyć to na przykładzie. Hasło na banerze głosi „damskie buty marki X do 50% taniej!”. Tymczasem, klikamy w baner i przekierowani jesteśmy do portalu aukcyjnego. O ile jeszcze znaleźlibyśmy się w kategorii buty marki z baneru, nie byłoby tak źle (choć internauta chce zobaczyć ceny obniżone do 50%), ale znajdujemy się na stronie głównej aukcji, gdzie po butach (które przecież widzieliśmy na banerze!) ani śladu.

Jesteśmy rozczarowani już na samym wstępie. Część użytkowników poszuka butów, które zachęciły ich do kliknięcia w reklamę, ale część od razu opuści serwis. Landing page musi odpowiadać na pytanie, jakie zadaje sobie internauta, który zobaczył gdzieś w Internecie nasz przekaz promocyjny.

Postaw na prostotę i czytelność stron www

Jakie więc powinny być strony internetowe, na które zostajemy odesłani? Przede wszystkim muszą być czytelne, proste. Oczywiście serwis musi być profesjonalny, nawet jeśli stworzony jest tylko i wyłącznie dla celów kampanii promocyjnej. Nawet jeśli powstał „na chwilę”, ludzie którzy go odwiedzą (czyli klikną w reklamę), będą oceniać firmę promowaną (niekoniecznie firmę, może to być również wydarzenie, itp.) w oparciu o stronę, zwłaszcza jeśli to będzie ich pierwsze spotkanie z nami.

Jak wszystkie strony internetowe, również i ta musi być dopasowana przede wszystkim do odbiorcy. Jeśli reklamujemy buty sportowe dla młodzieży, przekaz może być luźny, język, jakiego używamy nie musi być bardzo formalny. Jednak kierując ofertę dla biznesmenów nie użyjemy już takiego samego sloganu reklamowego.

Zapewnij internautom bezpieczeństwo.

Coś, co zaczęliśmy na stronie internetowej powinniśmy kontynuować dalej. Jeżeli naszym celem jest przeprowadzenie ankiety lub zaproszenie ludzi do zapisania się do bazy newslettera, musimy zapewnić im bezpieczeństwo (zapewnić, że dane, jakie nam podają będą chronione i nie dostaną się w niepowołane ręce). Ponadto, zawsze wyjaśniajmy cel naszych działań. Jeżeli ludzie nie będą wiedzieli, czemu chcemy, aby podali nam adres e-mail oraz wypełnili kilka pytań „metryczkowych”, powinniśmy wyjaśnić, w jakim celu zadajemy im takie właśnie pytanie. Inaczej znaczna większość ludzi opuści nasz serwis, nie odpowiadając na żadne pytania.

Jeśli zainteresował Cię ten temat zapraszamy na te strony internetowe.

 

 

 

 

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page