Jak tanio promować mały sklep internetowy?

Nowo otwarty sklep internetowy zazwyczaj nie od razu trafia do dużej grupy odbiorców i przynosi bardzo duże zyski. Dopiero po czasie od uruchomienia i wówczas, gdy ludzie dowiedzą się, że istniejemy, tak naprawdę zaczniemy zarabiać na sprzedaży. O ile oczywiście nasza witryna i asortyment będą warte zainteresowania.

Poznaj konkurencję swojego sklepu internetowego

Z jednej strony dotarcie do klienta nie jest wcale łatwe, szczególnie dziś, kiedy w sieci jest tak duża konkurencja, a z drugiej strony sprzedaż internetowa może być znacznie korzystniejsza i dochodowa, niż prowadzenie sklepu offline. Zarobimy więcej, ponieważ dużo mniejsze będą koszty utrzymana witryny. Jednak musimy ją wcześniej odpowiednio wypromować. Bez tego mało kto dowie się w ogóle o naszym istnieniu.

Sklep internetowy jak każda działalność wymaga promocji

Zacznę od tego, że w promocję na dużą skalę inwestują głównie starsze i większe sklepy internetowe, które mogą sobie pozwolić (finansowo) na pokrycie kosztów kampanii marketingowej. Wynajmują do tego najczęściej firmy zewnętrzne, w niektórych przypadkach zatrudniają u siebie specjalistów od promocji internetowej, zwłaszcza gdy zamierzają inwestować w działania długofalowe.

Szukaj oryginalnych pomysłów i rozwiązań

Jednak mały sklep internetowy, czy nowo otwarta witryna również może sobie pozwolić na promocję. Nie będzie to oczywiście wysokobudżetowa kampania, jednak może być naprawdę skutecznym sposobem na to, by ludzie dowiedzieli się o nas i zdecydowali się na pierwsze zakupy u nas robione.

Zaufaj portalom społecznościowym

Jednym z „miejsc”, w których online możemy się wypromować, są portale społecznościowe. Internetowe społeczności dają bardzo duże możliwości promowania. Są bardzo różne, więc sklepy wirtualne o zróżnicowanym asortymencie mają możliwość prowadzenia na nich działań promocyjnych. Niezwykle ważne jest to, że wszystkie nasze akcje promocyjne muszą zadziałać na osoby, do których je kierujemy.

Zaistnienie na społeczności internetowej, na której będziemy mieli okazję prowadzić bieżący kontakt z klientami sklepu, zachęcać ich do aktywności oraz przekonywać o tym, że mamy im coś korzystnego do zaoferowania, nic nas nie kosztuje (chyba że wybierzemy działania promocyjne, na które będziemy musieli przeznaczyć jakiś budżet, przykładowo będziemy chcieli zorganizować konkurs z nagrodami dla naszych klientów).

Dbaj o jakość obsługi i witryny sklepu

Oczywiście to, że wieść o naszym sklepie rozniesie się w Internecie, nie oznacza jeszcze, że zyskaliśmy ugruntowaną pozycję na rynku internetowym. Musimy jeszcze przekonać odwiedzających nas internautów, że oferta, jaką proponuje nasz sklep internetowy jest najlepszą z możliwych oraz że jesteśmy godni zaufania i uczciwi.

Dla klientów wirtualnych niezwykle istotne jest poczucie bezpieczeństwa. Ludzie, którzy kupują online muszą mieć pewność, że z ich zakupem nie wiąże się żadne ryzyko, a produkt, który opisuje sklep oraz prezentuje na zdjęciach, wizualizacjach, jest takim faktycznie. Bezpieczne kupowanie jest dla nas dziś naprawdę ważne.

Postaw na bezpieczeństwo i buduj wizerunek profesjonalisty

Ważne jest to, jak sklep internetowy promuje się w sieci, ale także, w jaki sposób obsługuje klientów, którzy w nim kupują. Ludzie muszą mieć poczucie bezpieczeństwa, a także chcą wygodnie robić zakupy i w miarę możliwości mieć szybko zrealizowaną przesyłkę. My musimy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, aby utrzymywać pozycję na rynku internetowym.

 

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page