Jak promują się uczelnie wyższe

Obecnie w naszym kraju funkcjonuje 470 uczelni wyższych, z czego aż 338 to placówki niepubliczne. W sytuacji niżu demograficznego uczelnie coraz większy nacisk kładą na promocję swoich jednostek. Jakich narzędzi używają? Jakie atuty eksponują?

Dni otwarte i targi edukacyjne

To dwa, bardzo często organizowane wydarzenia edukacyjne. W ich trakcie można nie tylko zapoznać się z ofertą dydaktyczną, jaką swoim przyszłym studentom przedstawia uczelnia, ale również zdobyć informacje na temat możliwości stypendialnych i wyjazdów zagranicznych. W trakcie dni otwartych można zobaczyć od środka jak wygląda normalny dzień na uczelni, obejrzeć sale dydaktyczne i otrzymać informacje na temat dodatkowych udogodnień, jakie swoim studentom oferuje uczelnia. Obok dni otwartych licznie i chętnie organizowane są również targi edukacyjne. W trakcie targów prezentowana jest oferta edukacyjna szkół różnych szczebli, w tym uczelni wyższych. To bardzo specyficzny rodzaj reklamy szkół i uczelni wyższych. Targi edukacyjne to wspaniała okazja, by zapoznać się z ofertą kilkunastu szkół i uczelni wyższych w jednym miejscu, bez konieczności odwiedzania każdej z nich z osobna. Uczniowie oraz studenci stojący przy stoiskach chętnie i szybko udzielają odpowiedzi na różne pytania dotyczące placówki w której się uczą, dzięki czemu można uzyskać rzetelne informacje z pierwszej ręki.

Promocja drukowana

Reklama w formie drukowanej jest znana od lat, a współcześnie wykorzystuje się ją na wiele różnych sposobów. Młode uczelnie często inwestują w reklamę w gazetach (zazwyczaj opiniotwórczych magazynach), które często są prenumerowane przez osoby znajdujące się w grupie docelowej. Ponadto każdego roku publikacje dotyczące uczelni pojawiają się również w informatorach, na ulotkach i plakatach. Po dziś dzień jednak wiele z nich nie wzbudza zainteresowania ze względu na zbyt szablonową formę graficzną. Na ulotkach i plakatach często widnieją uśmiechnięci studenci zadowoleni z miejsca swojego kształcenia. Uzupełnieniem grafiki jest najczęściej obietnica na przyszłość, związana z gwarancją dobrej pracy.

Media i władze w służbie uczelni

O wiele bardziej skuteczną reklamą, która trafia do młodych ludzi jest ta  w mediach. W walce o studentów nierzadko wspólnie działają uczelnie i władzę miast. W ten sposób miasto kreuje siebie na ważny ośrodek nauki. Uczelnie inwestują  w rozwój swoich stron internetowych, ale również prowadzą  Funpage, mają profile na Google + a także zamieszczają w sieci filmy promocyjne. Hitem tego roku są filmy typu Harlem Shake.

Koniec marca i początek kwietnia to okres, w którym uczelnie szczególnie intensywnie zaczynają zabiegać o przyszłych studentów i kuszą ich swoimi ofertami. Obok promocji warto zwrócić uwagę na ,,pocztę pantoflową”. Często odgrywa ona większe znaczenie dla przyszłych studentów niż akcje promocyjne. Jak wynika z badań dobre rekomendacje ze strony starszych kolegów są silnym bodźcem do podjęcia studiów na danej uczelni.

Artykuł z kategorii Marketing
Tagi artykułu: , , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page