Jak działa reklama?

Każdy z nas codziennie spotyka się z przekazami reklamowymi. W telewizji widzimy spoty reklamowe, w radiu je słyszymy, a przejeżdżając przez miasto zobaczyć możemy mnóstwo billboardów. Można zatem powiedzieć, że jesteśmy wciąż oblegani przez różnego rodzaju przekazy marketingowe. Nie ma się co temu dziwić. Od lat mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego przedsiębiorcy starają się wykorzystywać różnego rodzaju sposoby, aby przykuć uwagę klientów.

marketingNiezależnie od tego jaki spot reklamy widzimy jego efekt ma być ten sam. Działanie reklamy można bowiem podzielić na cztery etapy. Pierwszym z nich jest tworzenie świadomości produktu. Celem tego etapu jest trafienie do świadomości klienta z informacją, że taki a taki produkt istnieje. Jest to niezwykle ważne kiedy na rynek wprowadzany jest nowy produkt lub w momencie kiedy na rynek wprowadzana jest nowa wersja produktu. Reklamodawca musi swoich klientów o tym poinformować.

Drugim etapem jest wzbudzenie zainteresowania produktem. Samo trafie do świadomości klienta z informacją o istnieniu produktu to oczywiście za mało. Klienta należy zachęcić, przekonać do zakupu. Dlatego przedstawia się różnego rodzaju korzyści wynikające z zakupu produktu. Kolejnym etapem jest wzbudzenie pożądania produktu. W tym momencie zadaniem przekazu marketingowego jest wywołanie u klienta potrzeby posiadania reklamowanego produktu. Tym momencie podświadomość klienta mówi mu „chcę to mieć”.

Przedostatnim elementem jakich jest wywoływany to oczywiście wywołanie reakcji, czyli zakupu. Innymi słowy, w tym momencie cel został osiągnięty. Klient udaje się to sklepu i zakupuje reklamowy produkt. Skuteczny marketing to zatem nic innego niż poprowadzenie klienta przez cztery wcześniej wymienione etapy. Jeśli działania na poziomie przynajmniej jednego z tych etapów zawiodą nie możemy mówić o skutecznym marketingu.

Artykuł z kategorii Biznes, Marketing
Tagi artykułu: , , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page