Eksploatacja kabiny lakierniczej

Prawidłowe podejście do kwestii eksploatacji kabin lakierniczych to podstawa każdej przemysłowej lakierni. chodzi tutaj głównie o to, aby wykorzystać wszystkie zalety posiadania takiej kabiny, bowiem przyczynia się to znacznego wzrostu wydajności oraz jakości pracy w lakierni. Istotne będzie też to, czy pracownicy lakierni będą w stanie skutecznie wykorzystywać wszystkie możliwości. W przypadku przeciwnym konieczne będzie ich dodatkowe szkolenie, co z reguły przekłada się na dodatkowe koszty. Z doświadczenia możemy jednak powiedzieć, iż warto je ponieść, gdyż korzyści z tego płynące są wyjątkowo dobre.

Zalety stosowania kabin lakierniczych.

Przede wszystkim warto tutaj poznać nieco bardziej szczegółowo zalety zastosowania kabin lakierniczych w lakierniach przemysłowych. Otóż kabina lakiernicza to niejako drugie pomieszczenie wewnątrz pomieszczenia lakierni, które posiada sterylną atmosferę, dzięki czemu wewnątrz nie ma możliwości aby jakiekolwiek zanieczyszczenia lotne przedostawały się w przestrzeń roboczą. Wiadomo, iż zanieczyszczenia te, jeśli dostawałyby się w przestrzeń roboczą, mieszałyby się z rozpylanym pistoletami lakierem i wraz z nim osiadały na lakierowanych powierzchniach. To z kolei sprawiałoby iż jakość wykonywanych nawierzchni lakierowanych byłaby zdecydowanie niższa, tak samo jak i ich odporność. W skrajnych zaś przypadkach wywierać to może wpływ nawet na estetykę powierzchni lakierowanej. Trzeba tutaj pamiętać jednakże w toku eksploatacji aby systematycznie wymieniać niezbędne filtry do kabin, które ulegają zabrudzeniom przez co wydajność wentylacji mechanicznej staje się mniejsza niż wymagane. W nowszych kabinach znajdują się już odpowiednie czujniki ciągu, które sygnalizują zbyt mały ciąg, co z reguły świadczyć będzie o zabrudzonym filtrze do kabiny, który należy jak najszybciej wymienić.

Wyposażenie kabiny.

Warto tutaj także zwrócić uwagę na fakt, iż kabina lakiernicza w swoim wnętrzu posiada wszystko co jest niezbędne do realizacji prac lakierniczych. Z reguły wyposażona jest we własny kompresor, a jedynym przyłączem zewnętrznym będzie przewód prądu trójfazowego. Sprawia to, iż kabiny lakiernicze możemy dowolnie przenosić z warsztatu na warsztat, bez konieczności organizowania niezbędnego wyposażenia. Kabinę podłączamy do prądu i już można pracować. Wewnątrz będziemy mieli odpowiednie przyłącza na sprężone powietrze, do których wystarczy wpiąć wąż z pistoletem lakierniczym i już można przystępować do pracy. Czasami spotykane są także nowsze rozwiązania technologiczne, gdzie zbiornik na lakier jest wbudowany w kabinę lakierniczą, dzięki czemu nie trzeba podpinać pistoletów z pojemnikami na lakier, tylko odpowiednie pistolety wykorzystujące wbudowany zbiornik lakieru. Ułatwia to znacznie pracę, bowiem ręka lakiernika nie musi pracować pod tak wielkim obciążeniem, co przecież jest w tym przypadku szalenie istotną kwestią.

Artykuł z kategorii Praca
Tagi artykułu: , ,
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page