Copywriting – sztuka tajemna

artykułyCopywriting można określić jako pewne twórcze działanie polegające na powoływaniu do życia rozmaitych treści. Od krótkich haseł reklamowych i propagatorskich, przez kreacje internetowe oraz scenariusze reklam, aż do artykułów internetowych na zadany temat, a także tekstów przeznaczonych do publikacji. Oczywiście, w rzeczywistości zajęcie to bywa mniej lub bardziej kreatywne. Opisywanie podobnych do siebie par spodni za dziesiątym razem robi się nie tylko trudne, ale też zaczyna przypominać pierwszy tekst z serii.

Gry słów, natomiast, warsztat lingwistyczny i umiejętność kojarzenia ze sobą elementów pozornie obcych (bo co mają wspólnego rękawiczki do smartfona z kobiecością?) pozwalają copywriterowi tworzyć artykuły oryginalne i niecodzienne, a czasami nawet błyskotliwe. Bo dobry copywriter to doskonały obserwator. Nie tylko szybko poznaje tajemnice dotąd nieznanej dziedziny, ale widzi i sedno sprawy, i szeroki kontekst, co pozwala mu od razu wejść w temat z odpowiedniego punktu widzenia. Niemałą rolę odgrywa tu pomysłowość, ale ogromne znaczenie ma też ciekawość. Aby uprawiać copywriting należy być głodnym informacji. Wszystko wydaje się wtedy interesujące – zarówno tajniki sztuki perfumeryjnej, jak i sposób funkcjonowania łańcuchów hotelowych. Ponadto, copywriting to wiedza o ludziach. Wszyscy jesteśmy konsumentami, ale niewielu z nas potrafi werbalizować potrzeby społeczeństwa, ubierać w słowa i obrazy nieuświadomione jeszcze pragnienia, a przy tym komunikować się z otoczeniem za pomocą nienagannej kultury językowej. Jakby tego było mało copywriter potrafi tak skonstruować wyniki swej pracy, aby szukający znalazł je natychmiast.

Jak można wywnioskować z powyższego opisu – copywriting to zajęcie typu multitasking i dlatego łatwe nie jest. Satysfakcja i przyjemność, jednak wynagradzają wszelkie trudy i rany poniesione w bojach.

Artykuł z kategorii Rozrywka
Tagi artykułu: , ,

dziennikarstwo obywatelskie, ciekawe artykuły, publikacje, artykuły do przedruku, presell page